18 Sep, 2020

METROCONNECT U/C – Noul sistem de cuplare Motan Colortronic

Noul sistem METROCONNECT U/C de la Motan Colortronic este o staţie de cuplare manuală, de înaltă calitate, pentru sisteme de transport pneumatic, disponibil fie într-o versiune necodată (METROCONNECT U), fie codată (METROCONNECT C) cu tehnologia RFID, ce nu necesită mentenanţă.

Isny, 17 Februarie 2017 – Principalul avantaj al variantei necodate este că poate fi modificată oricând într-una codată. În plus, sistemele vechi de cuplare pot fi extinse cu METROCONNECT C, indiferent de producător. Staţiile codate previn nu doar erorile de cuplare, ci sunt necesare dacă se doreşte urmărirea materialelor, verificarea sau certificarea acestora.

În sistemele de transport, fiecărei maşini de prelucrare îi este desemnată o anumită linie de alimentare. Conexiunea ţevilor la diferite surse de material este realizată prin intermediul unei staţii de cuplare ce permite schimbări de material, simple şi flexibile. Totuşi, comutarea manuală a cuplărilor necodate reprezintă o sursă ascunsă de eroare ce poate avea consecinţe costisitoare dacă un material greşit este transportat la o altă maşină.

Cu noul sistem de cuplare METROCONNECT U/C, Motan Colortronic oferă un concept flexibil producătorilor. Conectorii şi suporții rezistenți ai panoului de cuplare standard pot fi etichetați uşor şi în mod clar. Capacele cuplajelor, precum şi sistemele de blocare, sunt acționate de arcuri pentru o manipulare simplă.

Versiunea codată a sistemului de cuplare, METROCONNECT C, este prevăzută cu tehnologie RFID. RFID înseamnă Identificare prin Frecvenţe Radio, un proces de identificare fără contact. Sistemele RFID constau din transmițător codat și senzor programabil. Aceste sisteme operează prin unde electromagnetice slabe transmise de către senzorii programabili. Atunci când transmițătorul codat se află în raza de acţiune a senzorului, începe comunicaţia bidirecţională.

Motan Colortronic a echipat furtunurile de cuplare ale sistemului codat METROCONNECT C cu un cap de prindere și transmițător integrat.

Capacele suporţilor de cuplare sunt, de asemenea, prevăzute cu un transmițător codat. Senzorii se află în interiorul carcaselor suporţilor de cuplare, aceștia fiind dotați cu capace detaşabile. În spate este un LED care semnalizează acţiunea şi schimbul de date, fiind util pentru lucrările de service.

Sistemul de cuplare este controlat, monitorizat şi configurat prin sistemul de comandă METROCONNECT C. Acesta poate fi conectat la sistemul de comandă transport METROnet şi vizualizat via Ethernet. Cu ajutorul METROCONNECT C pot fi configurate până la 8 linii de suflare (sisteme vacuum). La fiecare linie de suflare pot fi conectate maximum 96 de alimentatoare şi până la 125 de puncte de cuplare. Dacă este necesar, se poate opta pentru o extensie de până la 250 de puncte de cuplare.

Există posibilităţi multiple de monitorizare şi diagnoză. Starea operaţională pentru fiecare evacuare de material poate fi vizualizată via unui raport. Reconfigurarea senzorilor şi a transmițătorului codat este, de asemenea, posibilă prin intermediul sistemului de comandă METROCONNECT C.

Motan configurează la cerere sistemul METROCONNECT C care este de interes pentru producătorii ce doresc să schimbe masa de cuplare existentă având în vedere că poate fi adaptat la sisteme vechi de cuplare.

În comparaţie cu sistemele convenţionale precum codul de bare sau marcarea prin laser, tehnologia RFID oferă avantaje semnificative. Datele transmițătorului codat pot fi citite sau scrise de senzor fără contact vizual direct. În plus, această tehnologie garantează siguranţa în producţie pentru că elimină erorile de operare cauzate de conexiunile incorecte de material.

METROCONNECT U/C – Noul sistem de cuplare Motan Colortronic